Hömppää
Nautin ehdottomasti eniten kun "saan luvan kanssa" lomalla lukea hömppäpokkareita!
- Jäsen: 22.05.2008
- Kirjautunut: 23.05.2008
- Matkakuvia: 2
- Matkakertomuksia: 0
- Kommentteja: 0
- Keskustelukirjoituksia: 1
Lomalla pitää olla mukana sellaista lukemista josta itse pitää. Minä luen lomalla dekkareita ja rakkausromaaneja. Pokkarit ovat parhaita matkakirjoja. Ne ovat keveitä kuljettaa mukana - vaikka sinne katukahvilaan. Pokkarit ovat myös vaivattomia käsitellä ja ne voi jättää vaikka sinne hotellin kirjahyllyyn muiden lomalaisten riemuksi. Muistan, että Phuketissa (Katalla) oli antikvariaatti, josta sai ostaa eri maiden kirjallisuutta. Sinne pystyi myös "palauttamaan" kirjoja tyyliin palauta kirja, saat seuraavan puoleen hintaan.... Kävin siellä useamman kerran! Olen kirjaihmisiä ja minulla pitää olla aina lukemista mukana matkoilla - varsinkin lentokoneessa!
- Jäsen: 04.12.2007
- Kirjautunut: 29.03.2012
- Matkakuvia: 0
- Matkakertomuksia: 4
- Kommentteja: 9
- Keskustelukirjoituksia: 11
Hei,
Olemme innokkaita lukijoita koko perhe. Ostamme jo kotimaasta matkalukemista.
Pokkarit ovat mukavia; "kevyitä" matkalaukussa, helppoja uima-altaalla(roiskeet ei haittaa), voi jättää vaikka matkakohteeseen toisten luettavaksi jne.
Mies kukee yleensä kirjoja joita ei ole talven aikana ehtinyt lukea. Minä luen "kevyttä" höpppä" kirjallisuutta matkoilla...ah sitä autuasta tunnetta, kun aurinko paistaa, saa lukea vaivaamatta aivojaan ylenpalttisesti ja voi jatkaa lukemista ilman suurempaa ajatustoimintaa, vielä jos mies hemmottelee ja tuo "trinksun" sopivin väliajoin, on lukunautinto täydellinen...
Yleensä haemme divarista matkalukemista ja jätämme ne sitten matkakohteeseen. Puerto Ricossa Riun hotellissa "palautimme" kirjat hotellin myymälään ja ostimme uusia tilalle.(siellä oli paljon eri maiden kirjallisuutta) Lanzarotella oli Aurinkomatkojen toimistossa "kirjasto". Sieltä vaihdoimme itsellemme lisää luettavaa ja jätimme omat kirjamme täydentämmän "kirjastoa".
Nyt täytyisi hankkia Kreetan Hanian matka kirjat...oikein odotan, että pääsen aurinkotuoliin ja lukemaan. (tosin Nectarin huoneistohotellissa löytyy luettavaa respasta, suomalaisille aika paljonkin
)
Usein luemme illalla vielä hotellihuoneessa ja lentomatkaa ei osaa kuvitella edes ilman kirjaa.
Lanzarotella mies luki tuskissaan jonkun Harlekinin rakkauspokkarin ja meikäläinen "ahmi" jonkun "paukku pate, olen salapoliisi/kova jätkä "-kirjan kun lukeminen loppui kesken, mutta vaihtelu virkistää
Tässähän ihan innostuu, kun ajattelee tulevia lukunautintoja ja tulevaa lomaa.
Iloisia lukuhetkiä kaikille ja nauttikaa lomistanne!
Olemme innokkaita lukijoita koko perhe. Ostamme jo kotimaasta matkalukemista.
Pokkarit ovat mukavia; "kevyitä" matkalaukussa, helppoja uima-altaalla(roiskeet ei haittaa), voi jättää vaikka matkakohteeseen toisten luettavaksi jne.
Mies kukee yleensä kirjoja joita ei ole talven aikana ehtinyt lukea. Minä luen "kevyttä" höpppä" kirjallisuutta matkoilla...ah sitä autuasta tunnetta, kun aurinko paistaa, saa lukea vaivaamatta aivojaan ylenpalttisesti ja voi jatkaa lukemista ilman suurempaa ajatustoimintaa, vielä jos mies hemmottelee ja tuo "trinksun" sopivin väliajoin, on lukunautinto täydellinen...
Yleensä haemme divarista matkalukemista ja jätämme ne sitten matkakohteeseen. Puerto Ricossa Riun hotellissa "palautimme" kirjat hotellin myymälään ja ostimme uusia tilalle.(siellä oli paljon eri maiden kirjallisuutta) Lanzarotella oli Aurinkomatkojen toimistossa "kirjasto". Sieltä vaihdoimme itsellemme lisää luettavaa ja jätimme omat kirjamme täydentämmän "kirjastoa".
Nyt täytyisi hankkia Kreetan Hanian matka kirjat...oikein odotan, että pääsen aurinkotuoliin ja lukemaan. (tosin Nectarin huoneistohotellissa löytyy luettavaa respasta, suomalaisille aika paljonkin
Usein luemme illalla vielä hotellihuoneessa ja lentomatkaa ei osaa kuvitella edes ilman kirjaa.
Lanzarotella mies luki tuskissaan jonkun Harlekinin rakkauspokkarin ja meikäläinen "ahmi" jonkun "paukku pate, olen salapoliisi/kova jätkä "-kirjan kun lukeminen loppui kesken, mutta vaihtelu virkistää
Tässähän ihan innostuu, kun ajattelee tulevia lukunautintoja ja tulevaa lomaa.
Iloisia lukuhetkiä kaikille ja nauttikaa lomistanne!
- Jäsen: 06.03.2008
- Kirjautunut: 07.05.2012
- Matkakertomuksia: 9
- Kommentteja: 11
- Keskustelukirjoituksia: 38
Mainiota on, että saa syventyä lomalla( kun ei muuta tekemistä) loistavaan kirjaan.
Mikä parasta: Istut parvekkeella katsoen näkymää, nautit viiniä sekä luet samalla hyvää kirjaa.
Tieteis, dekkarit jne., mutta ainakin minulla paimaa 3 kg mukana tulevat kirjat:)
Ps. Odotan Ufoja:)
Mikä parasta: Istut parvekkeella katsoen näkymää, nautit viiniä sekä luet samalla hyvää kirjaa.
Tieteis, dekkarit jne., mutta ainakin minulla paimaa 3 kg mukana tulevat kirjat:)
Ps. Odotan Ufoja:)
- Jäsen: 25.04.2008
- Kirjautunut: 19.06.2008
- Matkakertomuksia: 1
- Kommentteja: 1
- Keskustelukirjoituksia: 29
Olen aina ihmetellyt, mitä järkeä on mennä ulkomaille lukemaan. Eihän siinä lukiessa pääse tutustumaan itse lomakohteeseen. Olen joskus kokeillut ja ottanut kirjan mukaan, mutta lukemattomana se on tullut takaisin. Minulla aika menee lomakohteeseen ja sen lähiympäristöön tutustumiseen ja elämyksien hankintaan. Rannalla en jaksa kauaa löhötä. Hotellilla käyn vain nukkumassa.
- Jäsen: 18.05.2008
- Kirjautunut: 01.02.2009
- Matkakertomuksia: 2
- Kommentteja: 3
- Keskustelukirjoituksia: 7
Itse luen lomalla vain lehtiä iltalukemiseksi, ainakin aurinkomatkoilla on usein hotellissa ihan hyvät valikoimat lehtiä.
Lisäksi varaan sudokuja ja ristikoita. Päivällä en ennätä lukemaan!
Lisäksi varaan sudokuja ja ristikoita. Päivällä en ennätä lukemaan!
- Jäsen: 18.01.2008
- Kirjautunut: 11.12.2009
- Keskustelukirjoituksia: 11
Olen myös lomalla "hömpän" kannattaja. Mikä onkaan ihanampaa, kuin maata rannalla, kylmä juoma, hyvät aurinkolasit ja hömppäromaani. Välillä voi rennosti torkahtaa ja sitten taas lukea. Toisinaan menee päiviä, etten lue yhtään, mutta sitten on löhöpäiviä, että en halua mennä ja kokea mitään sen suurempaa, kuin mielikuvitusleikkiä päässäni kirjan avustaman.
- Jäsen: 23.05.2008
- Kirjautunut: 19.06.2009
- Matkakertomuksia: 0
- Keskustelukirjoituksia: 2
Kyllä se hömppä on parasta lukemista lomalle, eihän sitä pysty kovin raskaaseen kirjallisuuteen keskittymään, kun vähän päästä pitää silmäillä ympärilleen, toinen kiva juttu on ristikot, oikeastaan vielä parempi kuin roskaromantiikka
. Silloin kun muksut oli pieniä ja reissussa mukana tuli luettua pupu tupunat ym. kymmeniä kertoja siestaa viettäessä 
- Jäsen: 22.05.2008
- Kirjautunut: 17.11.2011
- Matkakuvia: 33
- Matkakertomuksia: 2
- Kommentteja: 33
- Keskustelukirjoituksia: 78
Kyllä mullakin kirjat kuuluvat olennaisena täytteenä matkalaukkuun. Yleensä varaan kaksi kirjaa ja jonkin ristikkolehden. Hyväksi koettu keino on ottaa mukaan yksi tuttu, ennenkin luettu, kirja ja toinen sitten uusi lukukokemus. Olisi todella kurjaa huomata perillä, että mukaan otettu kirja ei kiinnosta pätkääkään, eikä näin ollen ole mitään lukemista! 
- Jäsen: 17.04.2008
- Kirjautunut: 22.05.2012
- Matkakuvia: 42
- Kommentteja: 13
- Keskustelukirjoituksia: 41
Ilman muuta lomalla pitää olla lukemista! Itse suosin sellaisia järkyttävän ennalta-arvattavia rakkausromaaneja, joita en ikinä kotona lukisi. Kirjoja voi auringossa maatessa lukea parikin päivässä. Sopivan aivotonta ajanvietettä.
Kerran ostin lentokentältä englanninkielisen pokkarin hätäpäissäni ja koko loma menikin sitten helvetin sanansaattajien ja maailmanlopun kourissa. Aivan järkyttävää lukemista
, mutta pakko oli saada tietää pelastuuko kukaan (Koontz: The Taking). Palasin seuraavalla lomalla takaisin hömppään.
Kerran ostin lentokentältä englanninkielisen pokkarin hätäpäissäni ja koko loma menikin sitten helvetin sanansaattajien ja maailmanlopun kourissa. Aivan järkyttävää lukemista
- Jäsen: 19.01.2008
- Kirjautunut: 15.02.2012
- Matkakuvia: 33
- Matkakertomuksia: 5
- Kommentteja: 2
- Keskustelukirjoituksia: 4
21 viestiä • sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Forum powered by phpBB