Bookmark and Share
Palaa edelliselle alueelle (Kreikka)

suosittele

Näytä viestit ajalta:    Järjestä:

suosittele
  • Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja merihelmi päivämäärä 22.01.2010 20:11

Mikä Kreikan saarista olisi paras matkakohde Santorinin jälkeen? Mitä mieltä olette Zakinthoksesta ja entäpä Korfu? Jotkut sanovat, että Zakinthoksella on hyttysiä kiusaksi asti - näinkö on?

merihelmi

Käyttäjän avatar

Jäsen: 09.09.2009
Kirjautunut: 17.04.2012
Matkakuvia: 106
Matkakertomuksia: 3
Kommentteja: 162
Keskustelukirjoituksia: 8

Re: suosittele
  • Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja ELLADA päivämäärä 25.01.2010 12:30

:P Hei :!: En voi tietenkään sanoa sellaista, mikä olisi paras Kreikan saarista Santorinin jälkeen. Nämä kun ovat aina ihan makuasioita, mutta toki suositella voin :!: Korfusta itselläni ei ole kokemusta, joten siitä en pysty sanomaan enkä suosittelemaankaan. Zakinthoksesta on sen sijaan hyvinkin kokemusta :!: Olen tykännyt siitä, joten sitä voin hyvinkin suositella :!: Zakinthos on melko pieni saari. Siellä toki on useampia lomakyliä, mutta useimmat ovat suht pieniä verrattuna moniin muihin Kreikan lomakyliin. Ainakin näistä Aurinkomatkojen lomakylistä ei tarvitse kauas mennä, kun on jo ihan tyypillistä kreikkalaista elämänmenoa. Ainakin Tsilivissä on jonkun verran ihan paikallisasutustakin. Kohteessa on myös varsin monipuolinen hotellitarjonta, joista varmaan suurin osa löytää mieleisensä :!: Toki hyttysiä saattaa jonkun verran olla, mutta ei mitenkään kiusaksi asti :!: Saattaa riippua myös ajankohdasta ja paikasta :!: . :!: Zakinthos siis kaunis ja vehreä myös maisemiltaan vaihteleva saari. Siellä tarjolla myös hienoja retkiä, missä näkee todella kauniita maisemia :!:

ELLADA

Käyttäjän avatar

Jäsen: 21.09.2009
Kirjautunut: 17.08.2010
Matkakuvia: 0
Matkakertomuksia: 0
Kommentteja: 2
Keskustelukirjoituksia: 25

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja ouzopouzo päivämäärä 30.01.2010 12:26

Zakinthoksella olen kerran ollut Tsilivissä Trakagissa, kiva, pieni kylä. Sieltä oli lyhyt matka Tsiliviin, mikä on jo vähän vilkkaampi paikka. Itse en ihan hirveästi ihastunut Zakinthokseen(hiukan liikaa brittejä MINUN mielestäni), hyttysiä ei Elokuussa kauheasti ollut. Korfulla olen ollu 2 kertaa Pirgissä kauan, kauan sitten ja Aharavissa muutamia vuosia sitten. Pidin Korfusta, mukava, pieni, vihreä saari ja hyvää ruokaa. Kreeta on kuitenkin MINUN mielestäni se ehdoton ykkönen, parin vuoden "syrjähyppyjen" jälkeen taas ensikesänä sinne, Kreetalta löytyy jokaiselle jotakin, laidasta laitaan. On myös vilkkaampia ja rauhallisempia paikkoja ja ehdottomasti Kreikan parasta ruokaa :D Ihana saari on myös Lefkas, pieni, mutta kuitenkin vilkas, vehreä saari.

ouzopouzo

Käyttäjän avatar

Jäsen: 22.05.2008
Kirjautunut: 17.11.2011
Matkakuvia: 33
Matkakertomuksia: 2
Kommentteja: 33
Keskustelukirjoituksia: 78

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja ELLADA päivämäärä 05.02.2010 13:27

Minua hieman jo ihmetyttää, miksi Zakinthoksen kohdalla lähes joka kerta nostetaan esille nämä brittituristit :!: Asiaa korostetaan mielestäni jo liikaa :!: Siellä on paljon turisteja muistakin Euroopan maista ja Venäjältä, ei todellakaan vaan Englannista :!: Tietääkseni britit ovat vallanneet lähinnä sen Laganasin, ja antaa heidän viihtyä lähinnä siellä, se ei kyllä olekaan kivan oloinen paikka :!: Näissä muissa lomakylissä ei ole sellaista menoa läheskään :!: En sitten tiedä, mistä maista pääasiassa ovat turistit näissä muissa Kreikan lomasaarissa :?: Tuskin sentään kovin monessa ainakaan Suomesta, tai voi tietty Rodoksella olla. Tästä asiasta ei olla yhtä paljon puhuttu. Kreikan yksi pääelinkeino on matkailu. Paikalliset ovat varmasti tyytyväisiä matkailijoista, tulevatpa he sitten mistä maasta tahansa :!: Matkailu tuo mukavasti rahaa lomakohteisiin ja työtä paikallisille ihmisille :!: Vielä palatakseni Zakinthokseen, en todellakaan henkilökohtaisesti ole törmännyt siellä mihinkään älyttömään örveltämiseen, joka häiritsisi todella kaikkia ( ainakaan Tsilivissä, josta hyvin kokemusta ). Ja niin kun sanottu, siitä ei todellakaan kauas tarvitse mennä jos turistimeininki alkaa tympimään :!: Varmaan monissa muissakin näissä Kreikan lomakohteissa on vastaava mahdollisuus. On varmaan myös olemassa maita, joissa ei vastaavasti ole turismia :!: Kannattaa mennä sellaiseen paikkaan, jos edellämainitut asiat häiritsevät :!:

ELLADA

Käyttäjän avatar

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja ouzopouzo päivämäärä 07.02.2010 14:39

Niin, mielestäni mainitsin, että MINUN mielestäni Brittejä oli jo vähän liikaakin. Niiden 28 vuoden aikana, mitä olen Kreikassa lomaillut, olen nähnyt ja kokenut monenlaista ja kaikilla saarilla, missä olen olen ollut on lomaillut turisteja eri maista, myös Britanniasta ja monien kanssa olen viettänyt paljon hauskoja hetkiä. Tämä Zakinthoksen lomani oli Elokuussa, liekkö heitä silloin ollut normaalia enemmän, mene ja tiedä, mutta kun tavernojen ruokalistalta alkaa Kreikkalaiset ruoka vaihtoehdot olla vähissä ja jokapaikassa tyrkytetään britti sitä ja britti tätä, niin, ikävä kyllä , se alkaa harmittamaan, varsinkin, kun olen intohimoinen Kreikkalaisen ruoan ystävä. Kaikillehan meille paistaa kuitenkin yhteinen aurinko, toivottavasti myös ensikesänä, vaikka sitten siellä, missä turismia ei ole :lol:

ouzopouzo

Käyttäjän avatar

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja ouzopouzo päivämäärä 12.02.2010 20:04

Kuka edes kaipaa lomakohdetta, missä olisi vain suomalaisia?????? minäkään en harrasta "puhdasoppisia" :roll: lomakyliä, päin vastoin, asun kaikkein mieluiten paikallisväestön keskuudessa, jopa vierailen heidän kodeissaan, kutsuttuna ystävänä. Niinpä kuulee monenlaisia mielipiteitä erimaalaisista turisteista :o
Tosin jälleen kerran aihe menee vierestä, aloittaja kysyi mielipiteitä eri saarista, joten kerroin MINUN mielipiteeni ja kun mainitsin Brittituristit, en ainakaan muista maininneeni mitään "örveltämisestä" sen enempää kuin kauhukokemuksesta siksi, että paikassa oli MINUN mielestä liikaa Brittejä. No mielipiteitä on aina niin paljon kuin mielipiteitten esittäjiäkin, joten olisi kai pitänyt taas kerran olla hiljaa :oops: ja antaa asiantuntijoiden puhua.

ouzopouzo

Käyttäjän avatar

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja salasana96 päivämäärä 12.02.2010 23:52

En ole tokikaan niin kokenut matkailija kuin edellä mainittu, mutta sen verran olen kokenut, että on brittipaikkoja, saksalaispaikkoja, hollantilaispaikkoja, venäläispaikkoja tai tanskalaispaikkoja tms.. Se näkyy mm. että joka toinen tai ainakin joka kolmas ravintola on ko. maalaistyyppinen eli esim. on näitä fish and chips -ravintoloita. Tätä on turha kieltää. En tiedä, mikä on syy ja mikä on seuraus.
Minäkään en ole silti suosinut "puhdasoppisia lomakyliä"! En ensimmäistäkään.

salasana96

Jäsen: 24.04.2009
Kirjautunut: 26.08.2011
Keskustelukirjoituksia: 67

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja ELLADA päivämäärä 13.02.2010 13:28

Zakinthosta tunnutaan pitävän tosi yleisesti brittien lomasaarena. Sitä olen monilta/ monesta paikasta kuullut. Sitä ei todellakaan vain ouzopouzo ole ottanut esille :!: Itse en ole asiasta samaa mieltä, ja mielipiteensä jokainen varmasti voi sanoa/ ottaa asian esille ilman, että siitä kenenkään tarvitsee pahastua :!: Voi olla eri ajatuksia :!: Täällä varmasti joillain on tosi hyvä Kreikan tuntemus :!: Mutta joillain muilla saattaa olla enemmän kokemusta jostain tietystä saaresta :!: Olen ollut Zakinthoksella enemmän kuin yhden kerran :!: Varmaan monilla muillakin Kreikan lomasaarilla on paljon brittejä (miksei saisi olla?) tai sitten enemmistönä jotain muun maalaisia. Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama mistä maasta muut turistit ovat, kunhan eivät aiheuta muille häiriötä, eikä ole aiheuttanut :!: Nyt jätän omalta osaltani tämän keskustelun tähän :!: Nyt voivat sitten muut jatkaa suosittelua hyvistä lomasaarista Kreikassa :!:

ELLADA

Käyttäjän avatar

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja kurppa päivämäärä 18.02.2010 15:56

Meidän kokemukset Kreikan saarista on Samos, Kreeta ja Korfu. Samos oli meille liian pieni, kun me ollaan kovia kulkeen ja tutkiin paikkoja. Samos oli aika pian kierretty. Siellä oli ollut muutamia vuosia aiemmin valtavat metsäpalot ja se näkyi luonnossa. Puut olivat palaneita karahkoita ja jotenkin karua koko luonto.
Korfulla me oltiin Aharavissa, aika pohjoisosassa saarta. Paikka oli mukava, ajeltiin ja kuljettiin ympäriinsä ja saari oli hieno. Sillä reissulla tosin meillä kummallakin oli vatsaongelmia, söimme ehkä jotakin kummallista. Se onkin ainoa reissumme, missä meillä on ollut jotakin tuskaa matkassa mukana.
Viimeksi kun Kreikassa olimme, oltiin Kreetalla, Kato Stalos kylässä. Pikku kylä mutta hyvät yhteydet muihin kyliin. Siellä me tutkittiin paikallista seutua aika tarkoin. Skootteriin tuli mukavasti kilometrejä. Kävimme myös Samarian rotkon vaelluksella. Hieno reissu.
Mukavia saaria kaikki. Santorinilla ja Zakinthoksella emme ole käyneet, Rodosta olemme harkinneet. Ehkä joskus menemme sinne.

kurppa

Käyttäjän avatar

Jäsen: 15.05.2009
Kirjautunut: 24.10.2011
Matkakuvia: 4
Keskustelukirjoituksia: 17

• Vastaa lainaamalla
  • Ilmoita tämä viesti

ViestiKirjoittaja salasana96 päivämäärä 20.02.2010 22:43

Zakintoksellaen ole käynyt enkä Kefaloniassa. Santorinin jälkeen tulisi minulla Parga, Korfu ja Samos

salasana96

Jäsen: 24.04.2009
Kirjautunut: 26.08.2011
Keskustelukirjoituksia: 67

Forum powered by phpBB